Sunday 22 April 2012

NSTP RACe 2012 (Part 1)

As salam

TAnggal 22/4/2012 adalah hari bersejarh buat kami, almaklumlah 1st time join ala ala Amazing RAce.hihihihi.iklan tentang event tersebut telah lama diketahui di paper NST.tu yang xcited nk join.Yuran penyertaan boleh dikatakan Murahlah.iaitu RM100 per team.so seorang rm25.ok kan..

Excited untuk event itu bangunlah seawal jam 5am.Gilerr x awal.coz pihak organizer kata kena ada di sana pukul 630am.Lumrahlah bila buat event mesti lewat start.Pukul 8am baru start event tu..hahahhaha kan..kan..kan... sebelum start kami 'Usha Usha KL' macam biasalah merakamkan detik kejadian itu..


Team Usha Usha KL yang terdiri daripada dari Kiri RIn, Zie, Dyat dan Zam.

Hero Usha Usha KL TEam!!

Heroin Usha Usha KL TEam!!

Sebelum Race bermula ......Tu diaaaa

Peace Yooooooo..terbaik.....



Antara Peserta yang sedang GIGIH membuat persediaan Rapi sebelum RACe Bermula.

Ramaikan peserta Race ni.....
 Pukul 8am bermulalah race.1st Task adalah setiap team diberi 1 soalan IQ yang sangat menguji minda.terdapat 5 soalan.try punya try  kami share dengan team lain.APa yang penting kerjasama!!! hahahahaa.

AKhirnya kami berjaya!!! yeahhh!!!! Klue 1 kami perlu ke BANgsar Village dari Jalan Riong dengan berjalan kaki.Perghhhhhh jarak xlah jauh sangat.Nak tau apakah Task dia bila sampai disana...


INilah Task pertama.. agak agak apakah yang dorang buat yek? siapa boleh teka? 






 DAn Jawapannya mereka perlu membuat Bebola mcm saiz Pingpong, dan selepas itu perlu membuat balingan ke cawan yang comel je..(Sori x sempat nk snap Picture COz nak cepat...) 1 st try dilakukan oleh Bro ZAm.try punya try masih x masuk lagi..hihihii, Dyat terus datang ke Bro Zam untuk switch.DYat try lebih kurang 3 kali kot ( agak agak) FInally!! Berjaya!! yeahhhh!!!!!!!!!



Peserta peserta Race  Gigih melakukan Task yang perlu di selesaikan..Penuh Cabaran..Itulah Yang Kita mahu!!!!
 Next Lokasi kami perlu berjalan KAki ke SRJK Bangsar yang terletak di Belakang UOA bangsar.Agak Jauh jugaklah nak ke sana.GIGIH kami berlari, Berjogging, dan berjalan.akhirnya sampai juga.Sampai disana kami perlu mencari CLip paper (4) didalam Guni berisi PAsir.Tetapi perlu diingatkan PAsir tidak boleh dikeluarkan dr GUni.hihi dalam fikiran kami sebelum ini mcm susah je task ini.tetapi bila buat je.Adehhhhh 'Kacang Botak je' hahahah Berlagakkan...

Selesai di SRJK  Tamil Bangsar kami ke KLCC plak.KAmi menaiki LRT Bangsar.terima KAsih KAsih Rapid KL coz sponsor tiket Train!!

Sempat Posing kat LRT Bangsar....hihiih


Sampai stesen KLCC nak tahu apakah TAsk seterusnya...nantikan NSTP RAce Part 2 ye..... Nak tidor..Ngantok!!!! PEnuh Cabaran!!! teruji Minda dan Fizikal!!!

Wasalam....




3 comments: