Tuesday 1 November 2011

TAHNIAH SINARFm!!!!! NO.1!!!

As salam..

Dyat peminat TEgar radio dimalaysia....PErkembangan semua radio dyat suka "Ambil Tahu".kalau dh minatkan..Setiap tahun Senarai Pengukuran Pendengar Radio Nielsen, Liputan 2, 2011 dilakukan oleh Nielsen Radio Audience Measurement (RAM) Malaysia. akan menjalankan tinjauan (survey) berkaitan Radio mana yang menjadi pilihan RAKYAT MALAYSIA.Dan jawapan SINARFM mengekalkan kedudukan RAdio paling DIminati oleh Rakyat MAlaysia.Keseluruhan pendengar sehingga mencecah 4.2 juta pendengar.Perghhhh!!! SInarfm telah menewaskan RAdio lain seperti ERAfm.(Astro) Suriafm(Rima MAkmur) Hotfm (Media Prima) dan lain lain RAdio.
 

Apa yang saya perhatikan ialah SInarfm bijak melakukan Strategi untuk menarik Pendengar contohnya pada sinar pagi TRionya ialah KRILL, SY, dan KE.dyat dengar pun memang tak kering gusi.dengan watak Abang Jam, Wak JAwa dan sebagainya.Selain daripada Segmen dj lain tidak kurang hebatnya antaranya ABBy FAna, Zaidi, Jamal JAmaluddin, Najman, dan lain lain..TErbaru mereka memperkenalkan Penyampai Baru iaitu FEEYA (dulu dari ERafm).semakin mantaplah.PEraduan juga memainkan peranan yang penting untuk menrik lebih pendengar cthnya Sinarfm menjalankan Peraduan 'Perkataan Pertama" dengan Ganjaran Wang tunai yang "merimbun" banyaknya.DIharap dengan KEmantapan Penyampaiannya dan segmennya serta lagu lagunya yang malar segar semakin diminati oleh PEndengar seluruh MAlaysia.,..TAHNIAH SINARFM!!!!



Dulunya ERAfm ditangga kedua, KINi HOTFM telah merampas kembali kedudukan tangga kedua..TAhniah juga Hotfm diatas usaha yang telah dijalankan oleh TEAM Hotfm.Hotfm tak kurang hebatnya dengan Peraduan yang Terbaik 'JOm beraya bersama Wak AG dan Usop' dengan wang tunai yang lumayan.HOtfm juga menaruhkan penyampai baru AM crew iaitu USOP Wilca.Dan kini HOTFM AM CRew BErempat iaitu FARA FAuzana, FBI, AG dan TErbaru USOP.Dari pendengaran dyat bila dengar waktu pagi je.USop 'Kurang' menyerlah.Mungkin masih baru dalam dunia penyampain radio..TAHniah Juga untuk HOTFM!!!








ERA.fm kini ditangga ke tiga.PElbagai usaha yang dilakukan oleh TEam Erafm.antaranya raya "RIUH RAYA ERathon' sponsor HONDa.team era menjelajah seluruh malaysia untuk mendekatkan lagi dengan Pendengarnya.Dyat juga turut merasai keseronokan itu tau...COz kawan dapat kunjungan Penyampai ERA.Terbaik ERA kini memainkan Muzik yang terbaik!!!!!jumlah pendengar 3.55 juta pendengar!


Berikut merupakan kedudukan ranking Top 5 stesen radio popular Malaysia:
1. Sinar FM
2. Hot FM
3. Era FM
4. THR Gegar
5. THR Raaga

*Info daripada GUA
Tahniah diucapkan kepada BOS BOs radio dimalaysia!!! kalau nk menarik lagi pendengar BUATlah Peraduan yang banyak dengan hadiah yang GEMPAK!!!!!


Wasalam....




  

No comments:

Post a Comment