Friday 14 October 2011

Syukur RM300!!! Contest TAK NAK MEROKOK

As salam..

Wahhh gembiranya hatiku bila menang..menang..dan menang..Syukur Alhamdulillah kepada Allah diatas Limpah REzkiNYA..amin.....Oklah ni just nak share dgn kawan kawan pasal dyat menang contest picture TAK NAK MEROKOK..........contest ni berlangsung bulan lepas rasanya selama 2 minggu je kot (untuk undian).Dyat teringin nk join coz dyat TAK merokok...hehhehehe.so apa lagi carilah gambar yang sesuai untuk capture TAK NAk Merokok.Yg bermain dalam fikiran dyat mestilah gaya hidup sihat, giraang, ceria dan sebagainya.yang penting x ada unsur MErokok tau!!! Nilah hasilnya.....


Nilah muka muka yag TAK NAK MEROKOK!!!

MAjlis PEnyampaian hadiah telah dijalankan baru baru ini di GLoria  Jean's Coffee Wisma Atlan.Pihak Pemilik GJC bermurah hati menyediakan Minum petang.menunya Mee sup dan mee goreng beserta kuih POPIA goreng.Minuman Oren.MEmang sedap.TErima KAsih.

 BArisan PEmenang HAdiah.
YEhooo RM300 siap dapat TUNAI!!!! TQ KKM!

HAdiah tempat pertama.pemenang menghantar wakil.

Pemenang Saguhati jugak!!!

TAhniah ye kepada semua termasuk dyat...hehehheh.NANtikan ye akan datang ada contest terbaru anjuran TAk NAk MEroko dengan HAdiah yang lebih Lumayan.dengar2 RM2k!!!! Lumayankan..so apa lagi JOM KLIK FAnpage TAK NAK MEROKOK!!!


Kempen TAK NAK MEROKOK ni sudah lama dijalankan oleh pihak KEmenterian KESIHATAN MALAYSIA.akan tetapi kempen tersebut rasanya kurang memberi Impak kepada PErokok TEgar yang berada di luar sana,Apakah Puncanya? Kerjaan sudah naikkan harga rokok.Tapi PErokok tegar ini masih 'liat' untuk berhenti merokok.REmaja MAsa kini semakin membimbangkan dengan budaya merokok.apakah faktor yang menyebabkan tabiat inin semakin berleluasa? adakah oengaruh Rakan sebaya? kurang pemantauan daripada ibu bapa? atau sikap diri sendiri yang sentiasa dalam ego?

"Statistik terkini menunjukkan bahawa lebih kurang 5 juta penduduk Malaysia merokok dan angka ini meningkat setiap tahun. Daripada jumlah tersebut hampir 50 peratus adalah lelaki dewasa. Perangkaan mengikut kaum menunjukkan bahawa 35 peratus daripada  perokok lelaki adalah Melayu,  berbanding  kaum Cina 23 peratus dan kaum India 20 peratus. Lebih buruk lagi kebanyakan daripada mereka merupakan penduduk luar bandar yang terdiri daripada mereka yang berpendapatan rendah" (Ehsan dari Blogger).

Bahan BAhan PEmbuatan Rokok adalah seperti berikut:-
ENIS RACUN UTAMA DALAM ROKOK Ammonia (Bahan Pencuci Lantai)
Aseton (Bahan Penanggal Cat)
Arsenik (Racun Anai-anai)
Toluidine **
Urethane**
Toluena** (Bahan Pelarut)
Dibenzacridine**
Fenol
Butana (Bahan Api Pemetik ApiKarbon Monoksida (Gas Beracun Dari Ekzos Kereta)Polonium - 210**      DDT (Racun Mahluk Perosak)
Metanol (Bahan Api Roket)
Kadmium** (Bahan Dalam Bateri Kereta)
Naftalena (Ubat Gegat)
Dimethylnitrosamine Pyrene**
Naphthylamine**
Benzopyrene**
Vinil Klorida (Bahan Membuat PVC)
Hidrogen Sianida (Racun Di Dalam Kebuk Gas)
Tar (Minyak Tar Jalan)
** bahan-bahan yang diketahui menyebabkan kanser 
 
PETUA UNTUK BERHENTI MEROKOK 

* teruskan menanam satu azam 'SAYA HENDAK BERHENTI MEROKOK"
* BErjumpa dengan PAkar tentang cara berhemti merokok
* sering melakukan aktiviti yang berfaedah
* sentiasa mengunyah sesuau
*Bersenam
 
 Selamat mengamalkan Gaya hiudp yang SIhat!!! KAtakan TAK NAK MEROKOK!!!


Wasalam...

No comments:

Post a Comment