Friday 7 October 2011

Bajet 2012 Vs Bajet Swasta!!

As salam...

HAri Jumaat yang INdah penghulu segala hari..dyat bbiaslah jumaat je pakai baju melayu.hehehhee dh macam rayakan..HAri ini adalah hari yang dinantikan oleh SELuruh RAkyat Malaysia.apa dia?? Biaslah akhir tahun dh hampir melabuhkan tirainya.Bajet 2012 yang akan diumumkan oleh PErdana MEnteri MAlaysia DATo Seri NAjib bin Abdul RAzak.Perbentangan Bajet tersebut akan berlangsung pada Pukul 3.30pm (TBC).
Antara kata kata Beliau:,

"Beliau berkata Bajet 2012 akan datang akan memberikan tumpuan kepada pengurusan kos kehidupan rakyat dan kerajaan akan merancang strategi terbaik untuk mengurangkan bebanan rakyat dan pada masa sama menguruskan perkembangan ekonomi negara."

“Dalam tempoh dua tahun, semenjak NKRA mula diumumkan, kos sara hidup di Malaysia telahpun meningkat, memberi kesan kepada majoriti penduduk negara ini di pelbagai peringkat.

“Ramai yang mengalami kerumitannya, tetapi kurang menyedari fenomena ini sedang dialami di seluruh dunia dan turut memberi pukulan yang agak teruk kepada negara lain.

“Apa yang nyata, sudah begitu banyak faktor global mempengaruhi kos kehidupan kita selama ini dan kesan paling teruk dirasai negara miskin dan sedang membangun,” katanya dalam blognya www.1malaysia.com.my di sini, semalam.* Ehsan dari Blogger

kepada kakitangan AWam nantikan ye berita gembira dari PM.adkah anda semua naik gaji? bagaimanakah sektor swasta pula?Harap semuanya mendapat kebaikaan dan nikmat dari bajet tersebut


Wasalam..

No comments:

Post a Comment