NI nak citer pasal Filem Adnan sempit sekuel dari Adanan Sempit yag dulu..hehehhe Dyat sudah menontonnya 2 kali. pertama bersama Pelakon INtan ladyana..Tajaan SHurah.Menang semasa FAcebook SHURAH buat contest.Dyat menang Minggu pertama..Oklah dapat 2 Tiket menonton wayang dan sehelai T-shirt.Tapi dapat Tshirt size comel sangat..huhuhu kempunanlah nak pakai T-Shirt Adanan Sempit 2.Tayangan diadakan di MBO subang Prade.Memang Terbaiklah Filem ini.
Senarai Pemenang!!!
Sinopsis:-
Mengisahkan Adnan still berkapel dengan Nadia iaitu anak kepada Dato Isnin.pelbagai rintangan yang mereka perlu renangi antranya Dato Isnin memberi syarat 30 Hari Transformkan diri adnan untuk menceburkan diri dalam dunia Korporat.dan perlu pandai bermain Golf serta mengetuai meeting dengan client luar negara.MAnakala NAdia pula perlu pandai memasak, mengemas Rumah dan sebagainya demi menjadi seorang Isteri yang Mithali.
Percintaan Wawa dan Bobby masih bercelaru kerana disebabkan kesengalan Bobby.Konflik diantara NAdia dan adnan semakin serius disebabkan perangan Dato Isnin yang telah mengupah FENdy untuk memperoak perandakan hubungan mereka.Fendy telah datang ke rumah Adnan untuk Menggoda Adnan.Secara kebetulan Nadia dan Wawa datang ke rumah Adnan.MAka Terjadilah Sesuatu yang Memeranjatkan NADIA.....WAWA....dan BOBBY.....APakah kejadian itu?
JENg...JEng..Jeng...
JOM saksikan ADNAN SEMPIT 2 dipawagan pada 23 FEbruari 2012.
BAgi pendapat dyat Filem ini tidak membosankan malah ia amatlah kelakar.selalunya dyat bosan menonton filem tempatan 2x.Untuk Adnan Sempit 2 ini Rasa Tidak BOSan.
Barisan orang2 kuat Shurah serta MIG
Produk Shurah didalam Goodies Bag.
Malam Pratonton bersama SHurah
Dyat bersama KAk Zie dan Ka shirin..
Dan PAda 21 Februari 2012 dyat sekali lagi menonton Filem Adnan Sempit 2 di TGV Sunway Pyramid pulak.....Memang Terbaiklah MIG. dan Mejar David TEo!!!
Peminat TEgar MIG ONline
PEngarah dan Barisan Pelakon Yang MEletop!!
Penerbit dan pengarah serta Barisan pelakon mantap!!!
Perghhh sudah hampir sebulan dyat dh join Workout kat Celebrity Fitness.Memang terbaik!!! ALhamdulillah ada juga hasilnya...Sebelum ini Berat Dyat 98kg dan semalam ada gak timbang kat Fitness tu Now berat dyat 91kg...Turun sebanyak 7KG... Not BAdlah...dari tak turun langsungkan..hahhahaha.
Slogan yang dyat email masa nk join:- Tujuan utama dyat menyertai cabran ini adalah untuk Transformasi diri.Saya rasakan Tubuh saya terlalu gemuk.Melalui Transformasi ini. saya ingin menjadi jejaka yang lebih menarik dari segi penampilan dan menambah keyakinan diri.Saya amat berharap agar MAskulin dapat menjadiakn impian saya satu kenyataan.
Start dari hari tu Pemakanan Dyat kena dijaga.sentiasa amalkan DIET yang seimbang.kita dyat semakin serasi tanpa memakan NASI!!! ok sematkan dalam hati Say NO RICE!!! hehehehee.
pemakanan Dyat:
PAgi Breakfast: Minuman Jus...Biskut..selang 2 Jam pastikan Makan Biskut supaya kita tak terasa lapar sangat.dan bila terasa amat lapar untuk Lunch pasti kita akan BAlun abislah..itulah Tipsnya.
Lunch: Dyat lunch tanpa Nasi.Hanya Ulam...Sayur Ikan Atau Ayam yang dimakan..OK ke x? Ermmmm Oklahkan yg Pasti NO Rice!! hehe
Tea Time: NO tea Time
Dinner: Hanya makan biskut sahaja n Teh o Kosong Tanpa Gula.
TIPs kecergasan:
Sebelum tidur, elakkan mengambil makanan atau minuman bergula kerana semasa tidur, badan kita berada dalam keadaan rehat dan tidak aktif.GUla yang terdapat didalam makanan atau minuman tadi tidak akan digunakan semasa tidur sebaliknya akan ditukar kepada kalori dan juga lemak.. (kredit to MASKULIN)
MAjalah MAskulin yang semakin diminati oleh Lelaki!!
Semalam baru beli Majalah MAskulin..Perghhh memang terbaik Keluarannya dengan Kulit depannya yang lain lagi bermutu dan berkualiti diharap kekalkan dengan konsep sedemikian.Banyak Info pasal kesihatan untuk Kaum Adam.Memang Terbaiklah MAskulin.BIla dibelek belek Wahhh ada my Picturelah..Perghh Terharunya bila mukaku terpapampang didalam Majalah tersebut.
wahhh 2 Muka surat!! terbaiklah MAskulin.
Untuk keluaran Bulan April akan datang Fotoshoot akan diadakan Pada JUmaat ini 24/2/2012.hope semuanya Ok..Insyaallah...JOM Kita BEli MASKULIN!!!!
Wahhh LAmanya dyat tak menulis coretan di blog ini...almaklumlah Mood Malas melanda.huhuh oklah untuk story terbaru gaklah, walaupun dh mennag hadiah ni lama dah masa new year.dyat menang TV LCD dari pada TOSHIBA facebook sempena New year.Result dah lama keluar kat FB tapi dyat tahu apabila organizer yang call dyat.Terkejut gaklah..hihihi SYUKUR!!!
Mereka suruh ambil hadiah tersebut selepas CNY...Lama tuuu dorang cuti CNY..ermmm tunggu jelah hadiah tu...Bila lepas CNY dyat cadang ambil masa HARI WILAYAH PERSEKUTUAN kerana selnagor waktu itu bekerja..soa dyat ajaklah member kat Kelana JAya tolong ambilkan gak..NAsiblah Brother tu sudi menolong kalau x ermm tak terkata den.
sewaktu mengambil hadiah di pejabat organizer di Shah Alam.
perasaan teruja bila menang Hadiah ini...Semoga Rezki kemenangan terus berganda dengan Izin OlehNYA Amin....
Kedai Rakyat 1 Malaysia – KR1M, merupakan cetusan idea murni Datuk Seri Najib Tun Razak bagi mewujudkan sebuah kedai yang harga barangannya mampu dibeli oleh segenap lapisan masyarakat.Namun begitu ada segelintir rakyat yang bimbang akan kewujudan KR1M ini lebih lebih lagi peniaga runcit kecil kecilan. Bimbang KR1M ini merampas pelanggan mereka.Jawapan saya ada Pro dan Kontra.Jika kita lihat secara positif KR1M ini amat amat membantu rakyat yang berpendapatan rendah.ini kerana lokasi kKR1M ini kebanyakan berdekatan dengan kawasan perumahan Rakyat yang puratanya berpendapatan sedrhana dan rendah.Ini sudah pasti akan menjimatkan wang perbelanjaan harian setiap isi rumah.disamping Kerajaan dapat menjaga kebajikan Rakyatnya.Ini juga bertepatan dengan slogan “Rakyat Didahulukan” yang telah diilhamkan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia.Penubuhan KR1M ini juga dapat membantu pengawalan harga yang semakin membimbangkan sejak akhir akhir ini.Keutamaan penjenamaan produk di bawah jenama “Kedai Rakyat 1 Malaysia” ini diberikan kepada barangan keluaran Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS). Selain daripada membantu rakyat mendapatkan barangan pada harga rendah, ini juga secara tidak langsung dapat membantu para pengusaha PKS untuk memajukan serta meningkatkan hasil jualan produk keluaran mereka dan seterusnya membantu mereka untuk bersaing di pasaran runcit yang lebih moden.(Kredit to WEbSITE KR1M)
Setakat ini, terdapat sebanyak 250 jenis barangan yang telah dijenamakan dengan jenama ini dan ianya akan bertambah dari masa ke semasa.seperti BEras, Minyak, susu, sos, lampin pakai buang dan sebagainya dijual dengan harga mampu milik setiap individu.Keutamaan penjenamaan produk di bawah jenama “Kedai Rakyat 1 Malaysia” ini diberikan kepada barangan keluaran Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS). Selain daripada membantu rakyat mendapatkan barangan pada harga rendah, ini juga secara tidak langsung dapat membantu para pengusaha PKS untuk memajukan serta meningkatkan hasil jualan produk keluaran mereka dan seterusnya membantu mereka untuk bersaing di pasaran runcit yang lebih moden.Lokasi KR1M kini sudah serata negeri.Dyat gemarkan pergi ke KR1M di BAndar Tun RAzak KL kerana berdekatan dengan Tempat kerja.
Sepanjang pemerhatian saya juga terdapat keburukan diatas penubuhan KR1M ini antaranya ialah PEruncit kini mula gusar dan tergugat dengan kewujudan KR1M ini kerana pelanggan mereka sudah beralih arah untuk mencari bahan bahan runcit.Terdapat juga rasa ketidakpuasan hati pelanggan yang menyatakan terdapat produk di KR1M kurang berkualiti dan berkhasiat.malah ada juga yang TIDAK Mahu datang ke KR1M itu walaupun mereka berpendapatan sederhana.Antara lain juga KR1M ini juga hanya lebih menguntungkan pada satu pihak sahaja contohnya MYDIN MOHAMED HOLDING yang menguruskan KR1M ini.sepatutnya setiap lokasi perlu diberikan kepada BUMIPUTERA dan TEnder terbuka perlulah dilakukan bagi menjaga dan membela Usahawan yang ingin memulakan perniagaan.
Saya juga Menjalankan PEmantauan dan Temuramah daripada pelanggan pelanggan KR1M ini.JOM Lihat apa komen mereka tentang kewujudan KR1M ini....
Pengunjung KR1M yang sempat saya temui. berkata 'dengan Rm10.00 saya dapat membeli pelbagai barang dikedai Rakyat 1Malaysia disini' Katanya..Beliau turut mengucapkan ribuan terima kasih kepada PM kita atas usaha yang menjaga kebajikan rakyat.
lihatlah betapa sukanya pengguna barangan KR1M ini yang menyatakan banyak barangnya pada harga murah.TERBAIKKKK!!!
Inilah diantara Barangan Yang boleh pelanggan dapat cari,,,,
Lihatlah betapa cantiknya pintu masuk KR1M ini....
Mi Hon ini juga turut dijual di KR1M dengan harga begitu murah.
air minuman berkhabonat juga turut dijual dengan harga yang jauh lebih murah jika dibandingkan dengan dipasaran luar.
Kurma KR1M katanya...
NAtijahnya Kewujudan KR1M ini ada lebih banyak kebaikan daripada KEburukannya.Apa yang penting niat kita untuk membantu Rakyat.Demi menjaga kebajikan rakyat, Kerajaan banyak melakukan perubahan yang amat ketara demi membantu rakyat.Terima KAsih PErdana MEnteri MALaysia!!!!!
Pada Pendapat saya juga kewujudan KR1M ini banyak membantu rakyat dikebanyak kawsan penduduk yang berpendapatan sederhana.Dan saya berharap pihak kerajaan terus menambah KR1M diseluruh Malaysia .Saya berharap juga pihak kerajaan terus Memantapkan lagi kualiti produk produk di KR1M demi menjaga hati rakyat yang inginkan kualiti berbanding kuantiti.
Syukur hadiah Besday Fb dan Hadiah Pertama yang dimenangi pada tahun 2012 ni.....iaiitu Menonton ADNAN SEMPIT 2!!! Wahh bestnya penuh komedilah ni....Tapi yang kelakarnya bila diannouncekan nama pemenangnya..hahahahhhaha Ramai yang Pelik cara pemilihan pemenang..huhuhuh Inilah nama nama sebenar pemenangnya.
Dear Fans, appreciate the patience and support from you. the ranking is up and the contest is continue!
The 1st Week Winner:
1. Haz Win
2. Muhamad Azlin Ismail
3. Nurul Sha
4. Norzalina Binti Mohd Yusof
5. Nur Ain Ismail
6. Noor Azizah Ahmad
7. Wan Rofiza Ariffin
8. Emiey Phiyo
9. HIdayat Dyat Rezki
10. Amira Amir
*Above winners point will lock to the board, the ranking point would reset after the weekly contest*
For those haven't get your tickets, please try again, since the board is reset weekly! (every weekly winners will lock for the contest till final contest)
TAHNIAH KEPADA KAWAN FB YANG LAIN SEPERTI KAK NURUL AIN, KAK WAN ROFIZA, MUHAMMAZ AZLIN DAN KAWAN KAWAN YANG LAIN/
Hadiah yang dimenangi ialah.....
Hadiah Utama x 10 setiap minggu 2 x Tiket Filem 'Adnan Sempit 2'
1 x T-shirt Eksklusif Edisi Terhad (ditandatangan oleh Intan Ladyana)
3 Penyertaan yang tertinggi daripada 5 minggu yang bertanding akan memenangi :-
1 x Ipod Shuffer
1 x Hamper Shurah bernilai RM 100
Dibawah ni adalah kesilapan nama pemenang!!! apalah SHURAH ni...kesian yang nak menang tak menang yang diumumkan pemenang patutnya tak menang..hehehehe
Good Monday afternoon you all!!.It's time to reveal the winners for our first week contest.
The winners are :
1. Muhamad Azlin Ismail
2. Nurul Sha 3. Haz Win
4. Azie Dyanzy
5. Emiey Phiyo
6. Nur Ain Ismail
7. Juliana Johari
8. Wan Rofiza Ariffin
9. Nurul Uyun Binti Mazlan
10. Ayu Rafikah Mohd Amin
9 January 1986 tahir lahirku.....Kini 9 January 2012 genaplah umurku 26 Tahun,.Dah Semakin dewasa aku ini....hehehe. Tahun gaklah sambutan besday dyat selama 3 hari berturut turut. dan disambut awal almaklumlah Harijadi yang sebenar jatuh pada 9 January iatu Isnin mcm tak syoklah bila selebrate lewat dari tarikh sebenar.
Sambutan di rumah Famili 7 JAnuary 2012
Sambut Hari JAdi dyat buat sekali untuk contest Mi Sedaap!!! yang akan jadi mangsa ialah Anak anak buah dyat..hehehehhe
Sambutan dengan kawan kawan Rapat di KFC Stadium Cheras Kl 8 January 2012
Kek harijadi dyat sponsor by Zahairie & Isteri..heheh Terima KAsih Bro!!! 2 Tahun berturut turut sponsor kek!!!
tERIMA kaSIH diatas kesudian kawan kawan yang datang memeriahkan majlis yang sempoi ini.Dan Tak lupa ribuan terima kasih kepada Erfan yang sudi menyumbangkan hadiah cabutan bertuah!!! semoga rezkimu bertambah insyaallah amin......Dan tak lupa kepada K.shirin, K.zie, K,Faizah, cik Sayang, HAirie, Nurul, Nizam, Eyza, Radziah dan semuanya!!!! semoga Jasa kalian ALLAH akan membalasnya..AMIN...
9 January - Hanya makan makan KFC diOpis je... huhuh (maaf Picture xd) huhuh
Mulakan hari kita dengan Ungkapan ALHAMDULILLAH....Insyaallah hari kita pasti tenang.Amin.Ok siapa peminta filem filem melayu yang beransur SERAM? pasti ramaikan..Ini ada berita baik kepada peminat filem melayu.MEtrowealth (bos David TEo) ingin mengadakan Menonton wayang percuma bersama Peminat MIG ONLINE dan FB DAVID TEO .Caranya mudah je...Korang PAstikan kena LIKE FAnpage FB MIG ONLINE & David TEo.barulah korang boleh Join segala event yang metrowealth anjurkan.Bestkan korang dapat berjumpa pelakon terkenal disamping boleh merakamkan bersama mereka.
Untuk filem yang akan datang ni Metrowealth ingin mengajak Peminat menonton filem SUMPAHAN KUM KUM.Tajuk pun menarikkan.Pasti rugi siapa yang tak menontonya.sebelum tu jom saksikan trailer FIlem ini....
Sumpahan KUM KUM!!!!! SERAMMM!!!!!
FILEM: Sumpahan KUM KUM
PEnerbit: Mr DAvid TEo
ARahan:Ismail Bob Hashim
Gendre: SERAM
TArikh TAyangan : 26 JAnuary 2012
Terbitan : MEtrowealth
Sinopsis
Sumpahan Kum Kum mengisahkan Mila yang memiliki wajah berjerawat, malu dengan keadaan rupanya lalu berjumpa dengan seorang dukun bagi mendapatkan rawatan susuk. Pantang laranganya adalah Mila tidak boleh melihat cermin selama 44 hari. Di tempat kerjanya, Mila yang dahulunya langsung tidak dipandang oleh lelaki, mula menjadi siulan ramai. Mila tidak sabar untuk melihat wajah barunya dan dia melihat cermin. Wajah Mila bertukar menjadi hodoh dan Mila pergi berjumpa dukun yang sama untuk memulihkan wajahnya.
Setelah dipujuk dan dirayu, akhirnya dukun iaitu Mak Tom, memberitahu Mila bahawa satu-satunya cara untuk memulihkan wajahnya adalah dengan meminum darah 9 gadis sunti. Mila mengekori Shima ke tandas dan membunuhnya serta meminum darahnya. Shima adalah anak kepada Mak Tom. Mak Tom bertekad untuk membalas dendam terhadap kematian anaknya dan memanggil Mila dengan mengatakan kononnya ada cara lain untuk mencantikkan kembali wajahnya. Mak Tom melibas Mila dengan cangkul dan memasukkan tubuh Mila yang nyawa-nyawa ikan ke dalam lubang yang telah digalinya. Sebelum ditimbus, Mila sempat menyumpah yang dia akan membunuh anak-anak sunti keturunan Mak Tom. Ingin mengetahui kesudahannya JOM Menontonya beramai Ramai......
JOM JOIN CONTEST:-
MiG Online nak kasi peluang kat korang untuk sama-sama merasai keseraman filem terbaru terbitan Metrowealth Pictures, SUMPAHAN KUM KUM lakonan Fezrul Khan, Shima Anuar, Wawa Zainal dan ramai lagi. Apa korang kena buat? Cukup senang, jawab soalan kat bawah dan hantarkan jawapan korang ke email yang diberikan berikut.
1. Bilakah filem SUMPAHAN KUM KUM bakal ditayangkan?
2. Siapakah hero filem SUMPAHAN KUM KUM?
Hantarkan jawapan korang ke metrowealthonline@gmail.com dengan headline “JOM TONTON SUMPAHAN KUM KUM”